Bestill en markedsanalyse

Markedsanalyser bør gjennomføres løpende som en naturlig del av forretningsprosessen. Forståelsen av potensialet av analyser samt å lære organisasjonene å bruke denne innsikten, er helt avgjørende for å være konkurransedyktig. Hvilke markedstiltak er riktige nå? Hva gjør kundene og konkurrentene dine? En markedsanalyse vil gi deg bedre innsikt og et bedre beslutningsgrunnlag.

Å forstå kundene dine er nøkkelen til suksess for enhver bedrift. Hvis du ikke har forståelse for hvem kundene dine er, vil du ha problemer med å utvikle produkter som er tilpasset kundens behov, og det blir vanskelig å utvikle en vellykket markedsføringsstrategi.

Det er her en markedsanalyse kommer inn. Det kan høres ut som en stor og kompleks prosess, men heldigvis er det ikke det.

Dette inneholder analysen:

  1. Du får en oversikt over dagens situasjon og hvordan fremtidsutsiktene for bransjen din ser ut.
  2. Hvem er egentlig dine kunder? Hvor stort er kundegrunnlaget, hva er deres behov er.
  3. Hva er konkurrentenes posisjon, styrker og svakheter.
  4. Søketrender – hva skjer på nett i din bransje?
  5. Anbefalte tiltak – på kort og lang sikt.


Dette trenger vi for å gjennomføre analysen:

  1. Tilgang til Google Analytics og andre analyseverktøy dere bruker i dag.
  2. Informasjon om dine konkurrenter.


Vi tilbyr også mer inngående analyser, som ser nærmere på et spesifikt område av virksomheten. Har du behov for denne type innsikt, ta kontakt med oss, så avdekker vi dine behov.

Bestill markedsanalysen her!